Allmänna villkor

Handelshuset Källans webbshop tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig (18 år) samt godkänna våra köpvillkor. Med kund avses en fysisk- eller juridisk person. Du måste även vara bosatt i Sverige. Vi levererar i dagsläget enbart inom Sverige.


Priser

Alla priser är styckepriser i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Vid ev. prisändringar i webbshopen så gäller det pris som var aktuellt vid tidpunkten för beställningen. Kostnader för frakt redovisas innan beställningen godkännes.

 

Minsta ordersumma

Vi har ingen gräns, alla beställningar är lika välkomna!

 

Frakt och leverans

Mindre försändelser skickas med Posten Brev á 39:-
Större eller tyngre paket (tex. Källans Linoljesåpa) levereras med DHL via deras Service Point med
fraktkostnad 65:-.
Alltid Fri frakt från 650:-.


Paket via DHL Service Point aviseras på två olika sätt, om du angett ditt mobilnummer vid
beställningen så får du ett SMS när ditt paket finns att hämtas, annars kommer aviseringen via
e-post. HÄR kan du se var ditt närmaste ombud för DHL-ServicePoint finns.

Det kan vara bra att kontrollera var ombuden finns om du vill kunna hämta leveransen från en annan plats (t.ex. sommarstället, arbetsplatsen m.m.), eller om du är osäker på var ombudet finns om du bor utanför tätort eller i sk. glesbygd. Då kan du i meddelandefältet begära att vi ska skicka till ett annat ombud. Ombuden hittar du HÄR.

 

Vi skickar din order inom 2 arbetsdagar från att du gjort din beställning. Då bör ordern vara hos
dig efter ca 1-3 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Vid ev. fördröjning av leverans
meddelar vi detta så snart som möjligt. Vi skickar beställningar på tisdagar och torsdagar.
Mindre försändelser kan skickas dagligen.

OBS! Under semestertid skickar vi onsdagar och fredagar med DHL pga. deras sommarturlista.

 

Outlösta försändelser

Om du lämnat fel adress, eller inte hämtat ut ditt paket och det går i retur till Handelshuset Källan så debiterar vi en kostnad av 250:- för frakt, returfrakt samt hanteringskostnader. Du som kund ansvarar också för att ange en korrekt leveransadress och för att ditt paket hämtas ut.

 

Betalning

Vi anger alltid totaltpriset i kassan, dvs. priset inklusive moms och frakt. Väljer du att betala med faktura så tillkommer en avgift för detta – vilket också framgår tydligt innan du slutför din beställning. Inga andra avgifter tillkommer.

 

SWISH - betala Med din mobil  Swish
Med Swish behövs inga kontonummer för att skicka pengar.

Skriv bara in vårat Swish-nummer 123 269 57 16 i Swish-appen och klicka på Betala.
(betala inom 24 timmar annars makuleras beställningen)

Alla företags-Swish börjar på 123 och ser inte ut som vanliga mobilnummer.
Om du har problem att betala med Swish-appen så kan den behöva uppdateras.

Betalningarna godkänns med hjälp av Mobilt BankID. Lika enkelt och säkert som i internetbanken

och mobilbanken. Betalningen kommer till vårat konto inom loppet av några sekunder och vi kan

börja packa din order. När du väljer att betala med Swish så får du även instruktioner i kassan.

Så fungerar Swish

Så här betalar du med Swish

Här hämtar du Swish:

För Android

För iPhone

För Windows Phone

 

Kortbetalning/Direktbetalning/Internetbank
Betalning sker enkelt och säkert med Billmate. Läs mer om Billmate

Du behöver inte längre göra några krångliga extrainloggningar utan kan på ett lätt och smidigt sätt genomföra ditt köp med hjälp av Billmate.

Med Billmate kan du använda betalkort, delbetalning och snart kommer även banköverföring.

Billmate samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder

direktbetalning, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. All trafik krypteras genom SSL 128

bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-Secure teknik.

Om Billmate faktura

"Vi erbjuder betalsättet ”Billmate Faktura”.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.

För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt

godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om

för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från

fakturans förfallodag.

Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift tillkommer.

 

Information om ångerrätt

”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela Handelshuset Källan detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick och i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”

 

Information om pantsättning

När du betalar via faktura administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post.



Ångerrätt

Du har rätt att lämna tillbaka vara i obruten förpackning inom 14 dagar, du står själv för

returfrakten. Om du vill lämna tillbaka en vara, kontakta oss snarast.

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp!

Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter kan du returnera det efter kontakt med oss på Handelshuset Källan.

 

Reklamation och felleverans

Kontrollera ditt paket vid leverans/avhämtning. Skadat paket skall anmälas direkt till speditören.

(DHL eller Posten)


Om du upptäcker fel på en vara, om det saknas något eller om du fått fel vara - kontakta oss på Handelshuset Källan snarast så vi kan rätta till det. Skicka inte tillbaka något innan du har kontaktat oss.

 

Felskrivningar

Vi förbehåller oss rätten att korrigera priser, texter som skrivits felaktigt på vår hemsida, på

produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom

förändrade priser från våra leverantörer eller valutaförändringar), lagerförändringar och ev.

tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.

 

Övrigt

Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Tänk även på att våra produkter är handgjorda och viss skillnad i utseende kan förekomma, t.ex. är ingen tvål den andra lik.

 

Om cookies

Handelshuset Källan använder sig av cookies i webbshopen för att den ska kunna identifiera din dator och komma ihåg dina personliga inställningar. Detta sker för att underlätta användningen för dem som besöker vår webbshop. Kunduppgifter används endast vid försäljning/försändning och ev. meddelanden till kunden.

Handelshuset Källan varken säljer eller lämnar ut kunduppgifter till annan part!
Vi använder även cookies för statistiska ändamål. Denna information delas inte med tredje part.
Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som avaktiverar cookies.
För det mesta kan man även ta bort eventuella cookies som redan har sparats. Om du väljer att inte acceptera cookies kommer webbplatsen inte att fungera tillfredställande.

 

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut,

uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar

händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure,

vilket innebär att Handelshuset Källan befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

 

 

Handelshuset Källan & Källans Naturprodukter


Kontaktinformation:

Handelshuset Källan
Källgatan 4, 570 76 Ruda

Tfn: 070-4748747 / 0491-766165

kontakt(@)handelshusetkallan.se

Företaget innehar F-skattsedel och är momsregistrerat.

Organisationsnummer: 600129-0326
Momsregistreringsnr/VAT-nr: SE600129032601





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Varukorg  

Inga produkter

Frakt 0:-
Totalt 0:-

Till kassan